fbpx

Blog

Case: Sådan har vi gjort EMMIBABY til en god forretning

Vi må sande, at man simpelthen ikke kommer nogle vegne med sin forretning uden hjælp fra Facebook og Google! Det viser vores arbejde med EMMIBABY også.

Da vi overtog opgaven, testede vi naturligvis forskellige ting af, og det viste sig hurtigt, at tilbud var vejen frem. Virksomheden var naturligvis ikke interesseret i at lave tilbud hele tiden, da det kunne ødelægge brand-værdien.

Så vi måtte prøve noget andet…

Vi prøve i én uge, at sætte et solidt setup op på Facebook, med både topfunnel trafik, midfunnel trafik, og naturligvis remarketing.

Hvad vi gjorde:

Som topfunnel trafik valgte vi at køre med en lookalike målgruppe, ud fra personer der har set produkter på EMMIBABY i de sidste 60 dage. Vi bad simpelthen Facebook om at finde den ene procent af den danske befolkning, der minder mest om disse personer.

Hvorfor lige 60 dage? Lige med EMMIBABY er målgruppen gravide kvinder. Skulle vi længere tilbage, så kunne vi risikere at ramme kvinder der allerede har født, og det er vi naturligvis ikke interesserede i.

Selve annoncerne kører vi med video, hvor ejeren af EMMIBABY fortæller om kvaliteten og kollektionen. Det giver en rigtig god start på kendskabet til brandet, for nye besøgende. = en lav klikpris.

Målet var naturligvis at få folk ind og kigge på nogle produkter, så vi kunne sende dem videre i vores remarketing kampagne.

Midfunnel er super vigtig

Der vil unægtelig komme en masse trafik fra personer, som ikke kigger på nogle produkter. Til dem kører vi en serie af videoer med EMMIBABYs forskellige produkter. Her er ejeren igen brugt. Klikkene bliver dyrere, men det får tilgengæld skubbet folk længere ned i tragten, og til sidste ende ned i den remarketing kampagne vi meget gerne vil have dem ned i.

Effektiv remarketing kampagne

Du kender sikkert det, at du har siddet og kigget på et ny TV eller andet, og så vælter det frem med annoncer på facebook efterfølgende. I dette tilfælde, har vi valgt at ramme personer der har set et produkt i de sidste 14 dage uden at have købt.

Med både topfunnel og midfunnel annoncerne, har vi egentlig præget folk alt det vi kan, så der er ikke langt for folk til at købe, når de først er endt her. Vi oplever lige nu, at få pengene på remarketing kampagnen op til 8-10 gange igen. Dvs. at for hver kr. vi bruger til annoncering, der får vi 8-10 kr. tilbage. Skallere vi det op, så vi måske bruger 10000 kr. så har vi altså en omsætning på 80-100.000 kr.!

Så højt har vi dog ikke skruet op endnu, for vi ved, at pludselig så knækker kurven, så lige nu skruer vi langsomt op hver uge.

Vil du høre mere om case’en og om hvordan vi måske kan hjælpe dig. Så kontakt os nu.